annemarije.reismee.nl

Vakantie en op de fiets door Cambridge!

Hallo lieve lezers,

Na een week doorgebracht in Nederland, ben ik inmiddels al weer even terug bij mijn gastgezin in Engeland. Het was echt heel fijn om weer thuis te zijn! Wat familie weer gezien, vriendinnen gesproken en veel leuke dingen gedaan met m’n moeder. Sowieso was het al fijn dat ik even een weekje niet elke dag om kwart voor 7 uit m’n bed hoefde;)

Maar aan zo’n fijn weekje komt natuurlijk ook weer een eind. De terugvlucht was wel echt leuk eigenlijk, het halve vliegtuig was leeg waardoor ik bij het raampje kon zitten en een hele rij voor mezelf had. Het was heel helder, dus ik had een mooi uitzicht vanuit de lucht. Ik vind vliegen nog altijd iets fascinerends. Het feit dat zo’n groot zwaar ding hoog boven de grond kan vliegen en niet gewoon naar beneden dondert is toch eigenlijk best bizar.

Op het vliegveld in Engeland aangekomen was er een leuke zigzagrij van driekwartier voor de paspoortcontrole waardoor ik bijna 2 uur in Costa heb gewacht op de bus naar huis, want die ging helaas maar 1 keer in de 2 uur. Maar uiteindelijk toch ‘s avonds laat aangekomen en maar meteen in bed gekropen. De volgende dag zag ik mijn gastfamilie weer, die helemaal bruin net thuis waren gekomen uit Spanje! Volgens mij hadden die echt een leuke en zo te zien zonnige week gehad.

Ik had eerlijk niet zo superveel zin om weer terug te gaan, ook door het feit dat mijn gastmoeder de eerste 4 weken vakantie heeft van haar studie en daardoor heel veel thuis is, terwijl ik dan alsnog op de meisjes moet passen. Dit was eigenlijk precies de reden dat ik bij mijn vorige gastgezin was weggegaan, omdat dat best wel irritant kan zijn. Sowieso ben je dan nooit echt even alleen en ten tweede reageren de kinderen dan ook anders op mij als ze weten dat hun moeder ook in huis zit. Als ze dan iets willen vragen of laten zien gaan ze toch eerder naar hun moeder dan naar mij. En ik heb dan ook meer het gevoel dat ik de perfecte au pair moet zijn, omdat de moeder ongeveer alles kan horen. Inmiddels ben ik nu op de helft van die 4 weken en is het wel minder erg dan ik had verwacht, uiteindelijk had ze toch nog best een aantal keer een afspraak in London, waardoor ik alsnog alleen op de meisjes paste en de keren dat ze er wel was, ging het opzich ook wel goed. En het is maar 3 dagen per week natuurlijk, dus dat valt ook wel weer mee. Toch vind ik het niet erg als ze straks weer dagelijks naar London gaat als ik heel eerlijk ben.

Maar verder heb ik niet veel te klagen, ik vind m’n ‘werk’ als je het zo kan noemen nog steeds heel leuk en de meisjes zijn echt leuk, daar heb ik wel geluk mee! Hannah van 8 heeft altijd haar woordje klaar, maar ze heeft ook echt een lieve en heel zorgzame kant, vooral tegenover haar kleine zusje, dat is lief om te zien. En ze verslaat me altijd met 4 op een rij, dat is dan weer wat minder;) Eleanor is vooral een heel vrolijk meisje, die heb ik echt nog nooit op een chagrijnige bui kunnen betrappen. Ze is heel fantasievol en creatief, het liefst schrijft ze verhaaltjes of verzint ze verhalen met haar lego of my-little-pony’s.

Gisteren ben ik naar Cambridge geweest met Marianne, een andere Nederlandse au pair. Ik was hier een paar maanden geleden een kort middagje geweest met mijn gastfamilie, maar het leek me nog wel leuk om wat meer te zien. Mijn gastvader adviseerde me om mijn fiets mee te nemen in de trein, dat schijnt in het weekend makkelijk te kunnen. Dus mijn fiets ging met me mee op reis in de trein! Dat was nog een heel gedoe, omdat ik bij elk station op moest staan om mensen erlangs te laten, m’n fiets blokkeerde de hele doorgang. Maar in Cambridge was het best wel handig. Een van ons fietsend, de ander achterop en zo hebben we best veel van Cambridge gezien! Het is geen hele grote stad, dus je kent vrij gauw de weg in het centrum. Het is echt een mooie stad, ik ben wel fan! Vooral alle oude colleges die door de stad staan verspreid. Achter een aantal colleges loopt de river de Cam, waar veel wordt gepunterd. Het is denk ik een geliefd bijbaantje onder studenten, maar er waren ook wel wat toeristen die het zelf probeerden, die haalde je er gauw uit haha. ‘s Avonds brachten we een bezoekje aan de evensong in de kapel van het meest bekende college van de universiteit, King’s college. Dit was ook meteen een goede manier om een kijkje binnenin te kunnen nemen. Ja, het zijn gewoon echt mooie gebouwen, lijkt me echt een bijzondere plek om te studeren! De mooie grasvelden daar verdienen ook echt een prijs voor het mooiste gazon; perfect gemaaid, zelfs met een mooi ruitjespatroon.

Afgelopen weekend en dit weekend bestonden verder vooral uit leuke uitjes met andere au pairs en restaurantjes, ik word hier veels te dik;) Vorige week een dagje in London geweest met Julia en nog een dagje naar St.Albans met Eva, een andere au pair uit Welwyn. Dus vanmiddag maar even naar de sportschool en verder een beetje rustig aan doen.

Ik hoop dat jullie allemaal een leuke Koningsdag hebben gehad, daar heb ik dan weer vrij weinig van mee hebben gekregen dit jaar.


Tot snel en nog een fijne vakantie als je die hebt!


Liefs Anne Marije

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active