annemarije.reismee.nl

Weer thuis

Dag lieve lezers,

Een laatste berichtje op deze blog, ik ben namelijk (al weer ruim een week) thuis! Mijn au pairavontuur is afgelopen, maar ik zal jullie nog even vertellen hoe de laatste weken waren.

Mijn laatste weekend bij mijn gastgezin was het weekend van 15-17 juli. Op vrijdag ging ik voor de laatste keer naar mijn geliefde London om daar als eerste naar het museum Tate Britain te gaan. Dit museum is best wel bekend en groot, maar ik was er nog nooit geweest en ik vond dat dat toch maar moest veranderen voor ik weer naar Nederland zou gaan. Maar het viel een beetje tegen eigenlijk, dus ik was er gauw weer uit. ‘s Avonds ging ik met Marianne naar de musical Les Miserables, wat was dat mooi! Echt een klassieker die ik graag wilde zien, en het was ook echt heel indrukwekkend, ookal kende ik het verhaal en alle muziek al goed van tevoren, ik was echt even een paar uurtjes van de wereld.

Zaterdag heb ik vooral gebruikt om mijn koffers in te pakken en ‘s avonds was het verjaardagsfeestje van Hannah, die 9 werd. Ze gingen bowlen en uiteten en ik mocht mee, superleuk! Volgens mij hadden alle kinderen het naar hun zin en Hannah helemaal, ze had het er al weken dagelijks over en nu was het eindelijk zover!

Op zondag sprak ik voor de laatste keer met Eva af, we gingen naar St.Albans om daar te ontbijten en een beetje rond te lopen. En ‘s avonds ging ik weer uiteten met m’n gastgezin, deze keer als een soort afscheidsetentje, omdat ik bijna naar huis ging. Het was dat weekend echt superzonnig weer (rond de 30 graden), ja dat komt echt voor in Engeland.

Maandag werkte ik nog een laatste dagje en op dinsdag was het dan zover, mijn ouders kwamen me ophalen, om nog een weekje in Engeland op vakantie te gaan. Het afscheid nemen was maar raar, ik had toch een half jaar bij die mensen gewoond en dan ga je opeens voor goed weg. Ik ben ze echt heel dankbaar voor de afgelopen maanden en vooral de meisjes ga ik zeker missen!

Met mijn ouders ben ik nog 3 dagen naar Wales en 3 dagen naar het zuiden van Engeland geweest en heerlijk in vakantiesfeer gekomen. Om nou van dag tot dag te beschrijven wat we hebben gedaan leek me een beetje te veel van het goede, hopelijk geven de foto’s een mooi beeld van dit leuke weekje en waarom je Engeland zeker niet moet vergeten als vakantieland!

Deze aupairperiode was heel bijzonder en ik denk niet dat ik het ooit zal vergeten! Het was zeker in het begin niet altijd makkelijk, maar ik heb zoveel leuke momenten gehad en leuke mensen ontmoet, het was het zeker waard. Vooral de weekenden waren vaak heel leuk, bijna elk weekend had ik wel het gevoel vakantie te hebben tijdens alle tripjes in Engeland. Ik vond het ook heel leuk om Engeland zo goed te leren kennen en echt even mee te leven met een Engels gezin en hun gewoonten.

En nu ben ik dus weer thuis, heb ik inmiddels m’n foto/plakboek bijna afgemaakt en kijk ik uit naar de dingen van de komende maanden: op vakantie naar Kroatië en daarna studeren in Utrecht, de opleiding Docent Muziek!

Superbedankt voor iedereen die mijn blogs heeft gelezen, ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Liefs, Anne Marije

Reacties

Reacties

Jopie den Besten

Dank je voor al je mails. Ik vond het heel leuk om jou op deze manier te kunnen volgen.

Dit jaar zal zeker belangrijk voor je blijven bij alles wat je verder gaat doen.

Hartelijke groet,

fam. den besten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active