annemarije.reismee.nl

Eerste indruk van Kathmandu

Heee lieve lezers,

Dit is sinds ik aangekomen ben zo ongeveer het eerste moment dat ik even een rustmomentje alleen heb. Eigenlijk wilde ik nu gaan douchen, maar er komt geen water uit de kraan, welkom in Nepal. Dus tijd om even op een rijtje te zetten wat ik de afgelopen dagen heb gedaan! Raar om te bedenken dat ik precies een week geleden nog meedeed aan een hardloopwedstrijd en bij m'n ouders Wie is de mol keek, het lijkt eeuwen geleden.

Dinsdagmiddag begon de reis, met een lief uitzwaaicomité vertrok ik naar Schiphol om op het vliegtuig te stappen. Via Zwitserland en Oman naar Kathmandu. Woensdagmiddag kwam ik aan op het vliegveld in Kathmandu, waar ik werd opgewacht door Maud en Sanju van de stichting InspireNepal. Zij regelen al het vrijwilligerswerk, stages en gastgezinnen hier en je kan ook bij hen logeren op je vrije dagen. En aangezien mijn stage pas volgende week maandag begint, blijf ik hier nog eventjes voor ik naar mijn gastgezin ga. Er waren ook nog twee andere stagiaires waar ik de afgelopen dagen veel mee heb opgetrokken, die zijn vanmiddag weer naar huis gegaan. Donderdag was meteen heel grappig, we gingen namelijk een nummer opnemen in een studio! De stichting bestaat binnenkort 5 jaar en ter ere daarvan had men een liedje geschreven die in april met een videoclip uitkomt. Het nummer was vrij makkelijk te leren, . Toen ik nog geen 24 uur in Kathmandu was, had ik dus al meegewerkt aan de opname van een nummer met mensen die ik net een dag kende;)

Vrijdag en vandaag was het tijd voor een soort introductie, wat bestond uit heeeel veel informatie over Nepal, een paar woorden Nepalees, meer informatie over m’n stage en gastgezin en een tripje naar een paar bekende plekken in de stad. Gisteren was dat Thamel, het toeristische centrum van de stad vol met winkels en restaurantjes, en vanochtend beklommen we de trappen van Monkey Temple. Dat is een soort religieuze Apenheul, een tempel op een heuvel waar overal apen loslopen, supermooi!

Inmiddels heb ik ook m’n eerste ritjes achterop een scooter gemaakt, wat echt wel een avontuur is in het superchaotische verkeer. Verkeersregels en voorrang lijken hier niet te bestaan. Lekker veel toeteren en gewoon gaan is de manier om je hier door het verkeer te bewegen.

De afgelopen dagen zaten dus vol met allerlei indrukken, een nieuwe cultuur en nieuwe mensen. Ik laat het allemaal maar een beetje over me heen komen en dat lijkt tot nu toe wel een goede tactiek. Tot gauw!

Liefs AM



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active