annemarije.reismee.nl

Blog numero 1, nog 7 nachtjes slapen!

Vandaag precies over een week zal ik naar Engeland vertrekken om daar tot waarschijnlijk begin juli als au pair te werken. Ik hoop daar natuurlijk een hoop leuke dingen mee te maken, en om jullie ook een beetje te laten meegenieten van mijn avonturen daar, ben ik deze blog begonnen! Dus mensen, jullie zijn nu getuige van een bijzonder moment, mijn debuut als blogger.

Tot bijna het einde van vorig schooljaar, mijn examenjaar, wist ik niet zo goed wat ik dit jaar zou gaan doen. Ik wilde in eerste instantie heel graag de (voor)opleiding muziektheater doen, maar daar werd ik helaas voor afgewezen, dus werd het tijd voor plan b. Het punt was alleen dat ik meerdere plan b’s had, ik wilde of beginnen met een andere studie of een tussenjaar nemen om nog meer lessen te volgen in musical. Toen ik op een avond in mijn bedje lag en niet kon slapen, zat ik wat te googelen (misschien niet de beste tactiek om in slaap te komen, maarja) en zat ik op een gegeven moment van alles te lezen over au pair. Wat het inhield, de mogelijkheden, kosten en vooral veel ervaringen van andere mensen die dit hadden gedaan. Hoe meer ik erover las, hoe meer ik tot de conclusie kwam dat dit misschien wel wat voor mij zou zijn! Ik vind omgaan met kinderen heel leuk en daarbij leek het me heel tof en leerzaam om een tijdje in het buitenland te wonen. Toen had ik dus ineens een derde plan b en daar heb ik uiteindelijk voor gekozen!

Ik schreef me in voor het Au Pair programma van de organisatie Travel Active. Die heeft mij toen verder geholpen met het vinden van een familie. Eerst moest ik een heel dossier over mezelf aanmaken, met foto’s, een filmpje, een zogenaamde ‘Dear hostfamily’ brief en ga zo maar door. Na een interview met iemand van Travel Active werd ik geaccepteerd voor het au pair programma en werd mijn dossier opgestuurd naar een partnerorganisatie in Engeland, het land waar ik het liefst heen wilde. Deze organisatie heeft mij toen gelinkt aan twee families, waarvan vooral de tweede familie mij wel wat leek, de familie Sundaram. Met hen heb ik toen geskypet en gemaild en uiteindelijk besloot ik dat deze familie het ging worden! De familie Sundaram bestaat uit de van oorsprong Indiase vader en moeder met hun twee zoontjes, Jay van 2,5 en Krish van ongeveer 6 maanden. Ze wonen in St. Albans, een plaats met ongeveer 60.000 inwoners net naast Londen(!!). Ik zal vooral verantwoordelijk zijn voor de oudste, Jay. Ik weet verder nog niet zo heel goed wat mijn werkzaamheden en -tijden zullen zijn, maar dat zie ik allemaal nog wel.

Voor nu heb ik in ieder geval nog even om afscheid te nemen en m’n koffer in te pakken. Nog precies een week, dus het moment is aangebroken dat ik iedere dag kan gaan zeggen: ‘de laatste woensdag in NL, de laatse donderdag….Aan de ene kant vind ik het doodeng, maar aan de andere kant heb ik er ook superveel zin in!

Liefs, Anne Marije

Reacties

Reacties

Carline

je kunt het hoor! Echt!

Carline

Veel plezier in je au pair gezin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active