annemarije.reismee.nl

De eerste paar dagen

De eerste dagen in Engeland!

Toen was het eindelijk zover, woensdag 21 oktober was de dag dat ik Nederland verliet om met mijn au pair avontuur te beginnen! De dagen ervoor hadden vooral in het teken gestaan van afscheid nemen en m´n koffer inpakken. Gek genoeg was ik helemaal niet zo sentimenteel of zenuwachtig en zelfs op woensdagochtend had ik niet het gevoel dat er echt iets zou gaan gebeuren. Na het afscheid van m´n ouders op het vliegveld moest ik er toch echt aan geloven. Mijn vliegtuig vertrok om 2 uur Nederlandse tijd en kwam om 2 uur Engelse tijd aan op London Gatwick. Op het vliegveld in Engeland werd ik opgewacht door de vader van m´n gastgezin en het oudste zoontje Jay en reden we naar huis. Jay was de hele autorit superverlegen en durfde helemaal niks tegen me te zeggen, maar dat veranderde compleet toen we eenmaal thuis aankwamen. Toen werd hij helemaal enthousiast en showde hij mij al z´n auto´s (en dat zijn er nog al veel). Eenmaal in het huis gekomen ontmoette ik ook de moeder en baby Krish.

De twee dagen erna waren m´n eerste echte dagen als au pair. Die dagen bestonden vooral uit heel veel spelen met Jay, en ik kwam er al snel achter dat auto´s wel echt de grote favoriet zijn;) Vrijdagochtend heb ik ook nog wat andere au pairs ontmoet en gezellig koffie gedronken (ja, ik word misschien wel een echte koffiedrinker hier!), Was wel leuk om het centrum van St.Albans een beetje te leren kennen en ook wat ervaringen van anderen te horen.

De allerleukste dag tot nu toe was zeker wel de zondag! Toen ging ik samen met een franse au pair een dagje naar Londen. We zijn zo ongeveer langs alle toeristische highlights gelopen, de Big Ben, Buckingham Palace, Westminster Abbey en nog veel meer. ´s Middags brachten we een bezoekje aan het ware musicalparadijs van Europa, West End. Een wijk met overal theaters, daar word ik als musicalliefhebber toch wel erg gelukkig van! We konden zelfs nog last-minute goedkope kaartjes bemachtigen voor een show en zo zaten we ´s middags ineens in het theater bij de musical Showstopper. Deze musical was totaal anders dan alles wat ik ooit heb gezien, de hele voorstelling werd namelijk volledig geïmproviseerd! Aan het begin vroeg een van de acteurs aan het publiek waar het verhaal zich zou afspelen en wat voor muziekstijlen men graag wilde horen. Met alleen deze informatie wisten de acteurs een complete voorstelling neer te zetten, inclusief verschillende liedjes, echt superknap en heel grappig!

Inmiddels is de week weer begonnen en zal ik misschien een beetje gaan ervaren hoe mijn weken er hier ongeveer uit zullen gaan zien. Ik hou jullie op de hoogte!

Reacties

Reacties

Opa

Leuk hoor Anne Marije om iets van je te lezen. Werd wel tijd. Van ons dan, want jouw verhaal is een week oud. We zullen beter opletten!
Oma en Opa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active