annemarije.reismee.nl

Nog meer auto's, koffie en London!

Inmiddels zit ik hier al bijna drie weken, een hoop gebeurd in de tussentijd, dus tijd voor een update!

26 oktober-30 oktober

M´n eerste hele werkweek als au pair. Ik was erg benieuwd hoe dat zou zijn en wat er precies van me verwacht werd. Ik heb die week vooral een hoop gespeeld met Jay. Voornamelijk veel met auto´s uiteraard, maar gelukkig kan hij ander speelgoed ook waarderen. Kleien, boekjes lezen, puzzelen, kleuren, alles kwam voorbij! Verder heb ik een paar keer gekookt en af en toe de was van de kinderen gedaan. Daarnaast heb ik ook m´n best gedaan om andere au pairs te leren kennen en gelukkig zijn er aardig wat in St. Albans! Die eerste week ben ik dan ook een paar keer uiteten geweest in St.Albans en nog een keertje koffiegedronken met verschillende andere au pairs, superleuk om die allemaal te ontmoeten! En St.Albans is eigenlijk ook best wel een leuk plaatsje, hoe meer ik er van zie, hoe leuker ik het ga vinden. Van tevoren dacht ik dat het best wel klein en saai was, maar dat blijkt echt niet zo te zijn. Er zijn veel leuke winkels en restaurantjes en er is een heel groot park met een soort meertje, daar wil ik echt nog een keer gaan picknicken!

31 oktober-1 november

Weekend:) En niet zomaar een weekend, want het was Halloween en Julia, die al ruim 2 maanden als au pair in de buurt van Birmingham zit, kwam langs! We hadden elkaar bijna 4 maanden niet gezien door alle onze vakanties in de zomer, dus was extra leuk om elkaar weer te zien! Zaterdag begonnen we met het bekijken van een aantal Londense hoogtepunten, Big Ben, Buckingham Palace, Westminster Abbey en London Eye. Toen we door een mooi park in de buurt van Buckingham Palace liepen, kregen we het geniale plan om daar ook te gaan lunchen. Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan, want hoewel je normaal gesproken overal in London allerlei goedkope en leuke eettentjes tegenkomt, leken ze nu ineens allemaal van de aardbodem verdwenen te zijn. Na een uur rondgelopen te hebben in de buurt van het park, kwamen we uiteindelijk uit bij een of ander treinstation uit waar we toen maar wat te eten hebben gehaald bij de mac, heel culinair. Toen gingen we weer terug naar het park en hebben we daar onze (inmiddels halfkoude) frietjes opgegeten, maar we zaten wel in het park, daar ging het om;) De dag erna heb ik Julia ´s ochtend het centrum van St.Albans laten zien en ´s middags gingen we weer naar London. Die dag hebben we een bezoekje gebracht aan Harrods, waar we onze ogen konden uitkijken met al die chique spullen, maar we moesten helaas toch concluderen dat ons au pair zakgeld daar net niet genoeg voor was. Om toch tegemoet te komen aan onze shopdrang gingen we daarna naar Oxford Street, een winkelstraat waar alle grote ketens op een rij zitten. De opbrengst: een prachtige sneeuwpop-kersttrui van de Primark, ja, je kan nooit te vroeg zijn natuurlijk. Hier in Engeland zijn alle winkels al helemaal in kerstsfeer. Ook zijn we die dag nog naar de Towerbridge geweest, toch wel een van de bekendste bezienswaardigheden van London en die had ik daarvoor nog helemaal niet gezien. Daarna moesten we weer even afscheid nemen, maar we hebben alweer plannen voor andere weekenden, er zijn aardig wat plekken in Engeland die me leuk lijken om te zien!

2 november-6 november

Weer een nieuwe week. De eerste dagen bleven de opa en oma van Jay en Krish, de ouders van m´n hostdad, logeren. Hierdoor voelde ik me een beetje nutteloos, aangezien we nu overdag met vier mensen (de moeder werkt namelijk niet) thuis waren om voor twee kinderen te zorgen, vond ik lichtelijk overdreven, maar vooruit. De oma hield erg van koken, dus in de paar dagen dat ze er waren, had ze genoeg gekookt voor de hele week, dat was dan wel weer makkelijk;) Allemaal Indiaas eten, (de hele familie komt oorspronkelijk uit India) en aangezien ik nogal een watje ben wat betreft pittig eten, heb ik aardig wat glazen water gedronken tijdens het eten, maar ik begin er al een beetje aan te wennen! Verder had ik deze week voor het eerst zangles en Engelse les, was allebei erg leuk! Woensdag was Jay ook nog jarig, hij werd drie jaar en ik heb hem blij gemaakt met een echte Hema Jip & Janneke puzzel, die we in de dagen erna vaak hebben gemaakt. Hij kan inmiddels nu ook zonder accent ´Jip & Janneke´ zeggen, ik was verbaasd over zijn goede uitspraak, klinkt echt best wel Nederlands!

7-8 november

En weer weekend, jippie! Zaterdagochtend heb ik mijn fiets opgehaald, die ik op internet had gevonden. Het is wel heel fijn dat ik die nu heb, want het busstation waar ik altijd de bus neem is ongeveer 20 minuten lopen en met de fiets gaat dat toch een stuk sneller. ´s Middags had ik afgesproken met een andere au pair en zijn we wezen winkelen in een overdekt winkelcentrum in Hatfield, een plaatsje in de buurt. In de avond gingen we weer terug naar St.Albans, want er was een vuurwerkshow in het park. Zondag ging ik weer naar London met twee au pairs. We gingen onder andere naar Camden Market, daar was ik nog nooit geweest, maar bleek echt heel leuk te zijn! Camden Market is een deels overdekte markt met allerlei kraampjes en kleine winkeltjes, heel sfeervol.

Over het algemeen gaat het dus best wel prima met me, ik vind het nog steeds best wel wennen aan een heel nieuw huis en manier van leven, maar ik probeer zoveel mogelijk alle positieve kanten te zien, want eigenlijk is het toch best wel bijzonder dat ik hier nu gewoon ben en elk weekend naar London kan als ik wil!

De volgende keer zal ik proberen jullie iets minder lang te laten wachten en misschien ook een iets minder lang verhaaltje te schrijven, want nu viel het iets langer uit dan verwacht, maar ik hoop dat jullie het toch leuk vonden om te lezen!

Veel liefs

Anne Marije

Reacties

Reacties

Carline

Fijn wat te lezen!
Binnenkort z Skypen?

Opa

Had ik eerst alleen maar foto's gekeken en helemaal niet gemerkt dat je ook hele verhalen schrijft. Wat bof je toch weer, zo dicht bij Londen. En blijkbaar genoeg vrije tijd om er naar toe te gaan en er van alles te bekijken.
Je hebt een fiets gekocht. En ook een helm erbij? Want dat hebben ze toch allemaal in Engeland. In elk geval zijn er vast veel minder fietsen dan bij ons en daarom letten de automobilisten misschien ook niet zo goed op. Dus moet jij dat doen.
Kusje

Joleen

Leuk An! Echt fijn dat er zoveel andere aupairs zijn (en dat als je die zat bent, je altijd nog naar Julia kan). Misschien kan je meer kinderen regelen? Gratis oppasservice aanbieden in de buurt, dan heb je meer te doen en is ook leuk voor Jay. En nog steeds wennen is echt wel logisch, komt wel goed, XXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active