annemarije.reismee.nl

Oxford, Londen en Fiddler on the Roof

Hallo lieve mensen,

Hoog tijd voor een nieuw blogje!

Vorige week ben ik voor het eerst naar een andere stad geweest dan London of St.Albans, namelijk Oxford! Om 5.45 ging m´n wekker, lekker vroeg, maar ik had van tevoren treintickets geboekt en ik wilde de trein absoluut niet missen, waardoor ik uiteindelijk 40 minuten te vroeg op het treinstation was. Niks voor mij, om zo op tijd te zijn;). Toen ik aan was gekomen in Oxford zag ik ook Julia weer, jeeeej. Oxford staat vooral bekend om zijn universiteiten en toen we door de stad liepen hebben we dan ook veel colleges gezien. Na ´s ochtends de toerist te hebben uitgehangen, hebben we de middag vooral shoppend doorgebracht en in koffietentjes, altijd leuk.

De dag erna had ik afgesproken met een Italiaanse au pair voor een dagje London. We begonnen in de mooie en rijke wijk Notting Hill. Hier zijn allerlei leuke winkeltjes te vinden en ook de beroemde boekwinkel uit de film Notting Hill. We liepen ook nog langs een mooie kerk, dus we dachten laten we even binnenkijken, maar het was zondagochtend dus we liepen zomaar een kerkdienst binnen, en niet zomaar eentje, namelijk een superswingende gospeldienst!

Van de ene chique wijk naar de andere, ´s middags gingen we namelijk naar Kensington. Daar heb ik voor het eerst echte fish&chips gegeten, het typische eten hier. Best lekker, maar naar mijn mening toch een beetje overgewaardeerd, vis met frietjes;)

In Kensington zitten drie hele grote gratis musea op een rijtje, het Science Museum, het Natural History Museum en het Victoria & Albert museum. Je hebt in London sowieso veel hele grote musea en allemaal gratis. Normaal gesproken ben ik niet zo´n grote museumfan, maar deze musea zijn alleen al door de moeite waard door de supermooie gebouwen! Die middag hebben we rondgelopen in het Science Museum en hebben we ook de zogenaamde Typhoon Forse Simulator uitgeprobeerd. Het idee hierachter was dat je net het idee hebt in een echt gevechtsvliegtuig te zitten.

In de metro op weg naar Notting Hill ´s ochtends zagen we reclame voor het Hyde Park Winter Wonderland, dus toen het donker was geworden, besloten we eens te kijken wat dat inhield. Nou, we keken onze ogen uit, want het was echt een immens groot festijn met overal lichtjes, muziek, warme chocolademelk, eten en vooral heel veel kermisattracties. En dat allemaal in (over-the-top) kerstsfeer! Als ik nog geen kerstgevoel had, had ik dat nu in elk geval wel. Ook was er een schaatsbaan te vinden, die liggen er nu op heel veel plekken in London, lijkt me wel leuk om nog een keertje te doen, voor het echte winterse gevoel. Aan het einde van de dag liepen we nog even langs The London Eye en de Big Ben omdat die ´s avonds heel mooi verlicht zijn. Een geslaagde dag!

Afgelopen weekend ging ik weer een dagje naar London. Ja, jullie zullen inmiddels wel denken, ben ik er niet een keertje uitgekeken na al die dagen, maar er is zoveel te zien, dus dat zal voorlopig wel meevallen! ´s Ochtends ging ik naar het Victoria & Albert museum, maar voor alle tentoonstellingen die me nog wel leuk leken, moest je helaas wel aardig wat geld betalen, dus vrij snel had ik het alweer wel een beetje gezien, hoewel het theatergedeelte wel erg leuk was;) Daarna lunchte ik in het mooie Green Park en bracht ik een bezoekje aan de 8 verdiepingen hoge boekwinkel Waterstones. Van een boekwinkel krijg ik altijd enorm veel zin om te gaan lezen, dus ik heb een echte Engelse klassieker gekocht, Pride and Prejudice, eens kijken wat ik ervan ga vinden. De rest van de dag heb ik wederom shoppend doorgebracht, in Oxford Street, waar de shopaholic in mij even naar boven kwam.

Tussen deze weekenden door heb ik natuurlijk ook weer een hoop ge-aupaired. Dus vooral veel gespeeld en naar het park geweest. Jay begint me al wel echt een beetje leuk te vinden geloof ik! Hij wil in elk geval altijd erg graag met Ann-Mary spelen, dat is wel leuk om te zien. Om mijn avonden een beetje op te vullen heb ik auditie gedaan voor een soort musicalvereniging hier in St.Albans en ik ben aangenomen! Met een groep mensen in allerlei leeftijden gaan we de komende tijd repeteren voor de musical Fiddler on the Roof, die opgevoerd zal worden in april. Superleuk om weer met musical bezig te zijn!

Allemaal hartstikke leuk natuurlijk, maar ondertussen zit Sinterklaas al eventjes in Nederland en helaas heeft hij geen pieten in Engeland, maar gelukkig kon mijn zus die pijn wat verzachten door een uitgebreid sinterklaaspakket op te sturen, superlief! Inclusief heel veel pepernoten, chocoladeletters en gedicht. De eerste zak pepernoten is er al doorheen oeps...

Liefs uit London!

Anne Marije

Reacties

Reacties

Willemijn

Je bent zelfs naar het science museum geweest!

Willemijn

Kom je straks terug als natuur- en museumliefhebber? :-)

Martine

Hey erg leuk om alle verhalen te lezen! Toen ik hoorde dat je binnenkort al weer even naar NL komt, dacht ik: 'dan moet ik toch heel snel zijn met mijn reactie..' Na dit jaar kun je zo bij een reisbureau beginnen; ken je alle leuke plekjes en ken je zelf alle goedkgope eettentjes! Echt super dat je door je auditie heen bent gekomen, dat wordt een ervaring die je later goed kunt gebruiken. Het is hier wel stil geworden hoor, we missen je mooie stem! Als je over een paar weken in Veenendaal bent kun je de nieuwste culturele aanwinst bekijken: de Veenendaalse gracht. Wel 200 meter lang en nu al 'Klein Venetië' genoemd, hahaha, een beete zelfoverschattng is het wel...groetjes Martine.

Elly

Wat heb jij al veel van Engeland gezien in die korte tijd.
En...heb je ook al op de schaats gestaan. Ook hier moeten we het voorlopig nog van kunstijs hebben. En zoals Martine ook al schrijft....we missen je stem. Kun je hier weer even zingen straks.
Succes met je zoektocht of heb je al weer gevonden wat je zocht????
Groetjes..Elly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active