annemarije.reismee.nl

Sinterklaas en Kerst

Deze blog schrijf ik vanuit m´n zolderkamer in Veenendaal, ik ben namelijk weer even thuis voor een paar weekjes! Vorige week dinsdag kwam ik aan en heb dus Kerst heerlijk fijn in Nederland kunnen vieren. Volgende week dinsdag ga ik weer terug naar Engeland, maar niet meer terug naar St Albans, ik ga namelijk van gezin veranderen.

In mijn eerdere blogs heb ik niet zoveel verteld over mijn ´werk´ als au pair en het gezin, om de reden dat ik me er eigenlijk niet zo thuis voelde. Dat kwam vooral doordat de moeder van het gezin altijd thuis was en ik echt niks hoefde te doen behalve een beetje spelen, maar er wel altijd moest zijn. Dit vond ik al vanaf het begin af aan nogal nutteloos en ik kwam tot de conclusie dat dit niksdoen niet echt iets voor mij was. Dus na een hoop toch proberen en twijfelen heb ik besloten op zoek te gaan naar een andere familie waar ik wat meer zelfstandigheid en verantwoordelijkheid zou hebben. Dit was geen hele makkelijke keuze, maar toch wel de beste denk ik, ik heb maar 1 tussenjaar tenslotte. Na met verschillende nieuwe families te hebben gepraat, heb ik uiteindelijk een nieuwe familie gevonden, met 2 meisjes van 5 en 8 in het plaatsje Welwyn, redelijk in de buurt van St Albans en op ong. een halfuur afstand van London. Ik heb ze al in het echt ontmoet en ze lijken me erg aardig en ook qua taken die ik zal hebben, sprak het me erg aan. Volgende week ga ik daar dus heen en ik hoop dat dat allemaal iets beter zal gaan en dat ik me er meer thuis zal voelen.

Maar denk vooral niet dat de afgelopen 2 maanden heel vervelend waren, want buiten de situatie thuis heb ik wel heel veel leuke dingen kunnen doen, waar jullie eerder ook al over kunnen hebben lezen! Sinds mijn laatste blog ben ik ook nog een paar keer weggeweest, zo ben ik in het weekend van Sinterklaas een weekendje naar Julia geweest, in Bromsgrove. Was erg leuk om te zien hoe haar leven er daar zo´n beetje uitziet. Op zaterdag, (in lijn met Sinterklaas;), gingen we naar Cadbury World, een chocoladefabriek die je kan bezoeken! Het lag in het dorpje Bournville, wat helemaal in het teken stond van de fabriek, zo waren alle lantaarnpalen en hekjes paars, de kleur van Cadbury. Het was erg leuk en vooral erg lekker allemaal, want we kregen ook nog aardig wat chocolade mee naar huis! De weken erna ging ik er op letten en dan zie je in de supermarkten ineens overal Cadbury, het is echt een heel groot merk in Engeland. ´s Avonds vierden we op onze eigen manier pakjesavond, met een Nederlandse film en heel veel pepernoten, die we deels hadden gehaald bij de Hema in Engeland en deels opgestuurd hadden gekregen vanuit Nederland, dus het voelde best een beetje als Sinterklaas;)

Het weekend daarna was ik vooral bezig met het vinden van een nieuw gezin, dus toen heb ik verder niet echt spannende dingen gedaan, maar het weekend daarna was wel weer erg leuk, toen kwam Julia naar mij toe en toen zijn we naar London gegaan. Het was het weekend voor kerst, dus London was natuurlijk helemaal in kerstsfeer. Om geen spelbreker te zijn, gingen ook wij in kerststijl, met onze mooie sneeuwpoppen-kersttruien! ´s Middags schaatsten we de sterren van de hemel op een schaatsbaan net naast de London Eye. Aan het begin ging het nogeen beetje wankelend, maar later ging het best soepel, het was in elk geval erg leuk en winters! Daarna gingen we nog even naar Winter Wonderland in Hyde Park, maar daar was het zo ontiegelijk druk dat je niet veel kon zien, behalve de mensen voor je, maar we hebben er nog wel een heerlijke crêpe op. De rest van het weekend hebben we vooral gevuld met het kijken van een aantal Nederlandse films, die ga je ineens veel meer waarderen als je even in het buitenland zit;) Zondagavond hebben we nog lekker gegeten bij Jamie´s Italian in St Albans.

Dinsdag ging ik dus weer naar huis voor Kerst, maar het was ook meteen een voorgoed afscheid van de familie waar ik de afgelopen 2 maanden heb gewoond.

Ik hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad en ik wens jullie allemaal een leuk en mooi 2016!

Liefs, Anne Marije

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active