annemarije.reismee.nl

Au pair Part 2

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik weer 2 weken in Engeland, maar niet meer in St.Albans zoals jullie misschien weten, op dit moment zit ik bij mijn nieuwe gastfamilie in Welwyn!

5 januari was de dag dat ik na 2 weken Nederland weer verliet. Bij het afscheid nemen op het vliegveld had ik nog even een leuk gesprekje met Yvon Jaspers, die op dat moment toevallig net bezig was met de opnames van Hello Goodbye. Dus hou de tv maar goed in de gaten de komende weken, heel misschien zie je me nog voorbij komen!;) Dit korte maar leuke gesprekje zorgde er in elk geval voor dat ik Schiphol met een glimlach verliet.

Aangekomen op het vliegveld in Engeland, werd ik opgehaald door de moeder van het gezin en de kinderen, Hannah van 8 en Eleanor van 5. Aan het begin moesten ze wel een beetje aan me wennen, maar nu gaat dat gelukkig al wel stukken beter. Ik ben er al wel achter gekomen dat ze helemaal fan zijn van Star Wars en Minecraft. Tja dat had ik niet verwacht bij 2 meisjes, maar er gaat een hele nieuwe wereld voor me open;). Gelukkig voor mij houden ze ook erg van spelletjes spelen en muziek, dat is toch iets meer mijn ding.

De familie is erg aardig en ik kan hier ook veel meer m’n eigen gang gaan, iets wat ik best wel miste bij m’n vorige familie. Ik ben nog wel een beetje aan het kijken wat ik kan gaan doen in mijn vrije tijd, want ik zit hier nogal in the middle of nowhere, in een plaatsje met nog geen 4 duizend inwoners. Ik heb helaas moeten stoppen met Fiddler on the Roof en m’n taalcursus in St.Albans, want dat is toch net iets te ver om elke week heen te gaan. In de buurt zijn er gelukkig wel wat grotere plaatsjes met wat meer te doen, alleen zonder rijbewijs en aardig dure bussen is dat nog best lastig. Ik heb gelukkig wel een fiets, dus die gebruik ik zoveel mogelijk om de omgeving te ontdekken.

Afgelopen weekend ben ik met Marie, een franse au pair die ik nog ken uit St.Albans een dagje naar Londen geweest! Als lunch aten we een typisch English Breakfast, misschien niet helemaal het goede tijdstip, maar ik kan me niet echt voorstellen dat mensen daar zin in hebben om 7 uur ‘s ochtends. Als lunch was het in ieder geval wel erg lekker:) Daarna hebben we nog een bezoekje gebracht aan 2 overdekte markten, Borough Market en Spitalfields Market. Die heb je sowieso echt best wel veel in Engeland valt me op! In bijna elke stad is wel ergens een overdekte markt te vinden.

Dit weekend was het Lumière Light Festival in London, wat inhield dat ‘s avonds door de hele stad 30 verschillende 3d licht-kunstwerken stonden of ophingen. Ik heb er niet heel veel van gezien, maar de 2 die ik heb gezien waren in elk geval mooi, wel leuk idee zo’n verlichte stad.

Dit was het wel weer voor vandaag, tot de volgende keer maar weer!

Heel veel liefs, Anne Marije

Reacties

Reacties

Elly Smit

Gezellig verhaal Anne Marije, zo te lezen heb je je draai al weer aardig gevonden. Die brunch ziet er lekker uit, afgezien van dat geblakerde worstje:))

Rianda

Leuk om weer wat van je te lezen. Het klinkt goed!
Als je je adres nog even doorgeeft... Of bezorgd de post niet in de middle of nowhere?

Rianda

Oei, foutje...bezorgt!

Willemijn

Als je terug bent gaan we Minecraften! En toevallig hebben we afgelopen week deel 4 en 5 van Star Wars gezien. Jij bent gewoon bij heel leuke kinderen beland:-)

Anne Marije

Rianda, ja er is hier wel een postbode gelukkig, ik heb Marije mijn adres gegeven!
En Willemijn, dat zijn toevallig precies de Star Wars films die ik heb gezien de afgelopen weken. Nouja, gedeeltelijk dan, ik snapte er niet veel van.

Marleen

Zeg, bewaar je ook nog wat leuke uitstapjes voor als wij komen, of heb je alles dan al gezien? De echte toppers doen we dan alleen! Zo'n ontbijtje kan ik trouwens wel overslaan, geef mij maar een aangeklede koffie;)

Annabel

Hee met annabel wat een leuke blogs,

Fijn dat je een nieuwe gezin hebt gevonden.

Ik ga in september voor 11 maanden naar engeland toe.
hoe kom je in contact met de andere au pairs? En als je rijbewijs hebt heb je dan een auto van het gezin die je mag lenen?

Gr annabel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active