annemarije.reismee.nl

Brighton and more

Hallo lieve mensen,

Soms zou ik bijna vergeten dat ik een blog heb, het is alweer een maandje geleden dat ik iets geschreven, maar ik heb inmiddels weer wat inspiratie om over te schrijven.

Nu ik hier 6 weken zit, ben ik helemaal gewend in Welwyn en ook aan de familie (zij hopelijk ook aan mij;). Ik kan het goed vinden met Hannah en Eleanor dus de dagen dat ik moet werken zijn meestal eigenlijk wel leuk:) Het zijn echt leuke meisjes, die zichzelf en elkaar heel goed kunnen vermaken, dus dat is voor mij wel makkelijk. Nou hoef ik bij deze familie maar 3 dagen per week te ‘au pairen’ dus tot een paar weken geleden had ik elke week 4 dagen lang weekend. Dat was toch wel wat veel, maar gelukkig heb ik nu een extra baantje gevonden om de tijd en mijn portemonnee wat extra op te vullen. Sinds vorige week werk ik nu op maandag t/m woensdag bij mijn gastgezin en op donderdag en vrijdag bij een ander gezin, waar ik eigenlijk ook een soort au pair-werk doe. Ik moet dan zorgen dat de achtjarige Sophie op tijd op school komt en haar ‘s middags ook weer ophalen. Ik heb dus niet zoals de meeste au pairs dat ik de hele week bij 1 gezin werk, maar eigenlijk vind ik het wel leuk zo, het zorgt in ieder geval voor wat afwisseling.

De afgelopen weekenden heb ik weer gebruikt om eropuit te gaan met andere au pairs. Ik ben een paar keer naar de film geweest en nog een weekendje bij Julia in Birmingham gelogeerd, geen hele spannende dingen, maar wat misschien wel leuk is om te vertellen is dat ik naar Brighton ben geweest! Vorige week zaterdag ging ik daar samen met Julia een dagje heen, een stad die nog op ons lijstje stond om een keertje te bezoeken.

Brighton is niet supergroot, maar heeft wel een hoop leuke dingen om te bekijken. En het ligt aan de zee, dus het eerste waar we heen liepen was het strand en de bekende Brighton Pier, die een soort kermissfeer uitstraalt. Als je wat verder langs het strand loopt, kom je bij de gekleurde beach huts, wat er heel vrolijk uitziet. Helaas was het die dag nogal grauw en regenachtig, Brighton lijkt me wel meer een stad om in de zomer te bezoeken, dus wie weet kom ik er nog een keertje terug. Meer in de binnenstad heb je The Lanes, ik had er daarvoor nog nooit van gehoord, maar het is echt een aanrader! The Lanes zijn allemaal smalle straatjes met vele leuke winkeltjes. Zo was er een winkeltje met allemaal verschillende theesmaken en een heuse chocoladewinkel met een zeer mooie naam, Choccywoccydoodah. Hier hebben we ‘s middags een heerlijke chocoladefondue op.

Deze week is het hier voorjaarsvakantie, wat voor mij betekende dat ik de hele dag op Hannah en Eleanor moest passen. Om niet de hele dag thuis te hoeven zitten, hadden de moeder en ik bedacht dat ik ze maandag een dagje mee zou nemen naar Welwyn Garden City (een grotere plaats in de buurt, niet te verwarren met Welwyn). Nadat we hadden geluncht bij het warenhuis John Lewis en Eleanor me de hele speelgoedafdeling had laten zien om duidelijk te maken wat ze allemaal graag voor haar verjaardag wil hebben over een paar weken gingen we naar een rolschaatsbaan! Voor mij was het erg lang geleden dat ik voor het laatst had gerolschaatst, maar het ging eigenlijk nog best goed. Hannah was al een geoefende rolschaatster, voor Eleanor was het de eerste keer en aan het begin was het wel even lastig en ging het met vallen en opstaan. Toen ze het eindelijk een beetje onder de knie begon te krijgen viel ze echter best wel hard en had ze veel pijn aan haar pols. Omdat de pijn maar niet wegging, hebben we uiteindelijk de taxi genomen naar het ziekenhuis waar duidelijk werd dat haar pols gebroken was en zo eindigde het dagje iets anders dan gepland. Gelukkig gaat het nu weer beter en heeft ze er niet veel last meer van, maar het was wel even schrikken!

En oja, als jullie je afvragen waarom ik zoveel mooie fotootjes plaats maar geen een met Hannah en Eleanor: de ouders hebben liever geen foto’s op het internet, dus vandaar.

Heel veel liefs,

Anne Marije

Reacties

Reacties

Marleen

Volgens mij hou je wel van lekker eten;), als ik naar de foto's kijk. Ik kijk er naar uit om volgende week al je favoriete restaurantjes te bezoeken! En jou ook natuuuuurlijk!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active