annemarije.reismee.nl

My daily life as an au pair

Hallo lieve lezers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie heb verteld over mijn leven hier, dus hoog tijd voor een nieuwe update!

Misschien lijkt het soms in mijn blog alsof ik hier permanent vakantie aan het vieren ben, maar doordeweeks ben ik meestal nog best wel druk met schoonmaken, oppassen en van het ene huis naar het andere en naar de school rennen. Het leek me wel leuk om jullie te vertellen over hoe een normale week er voor mij uitziet.

Maandag: Op maandag werk ik voor mijn gastgezin. ‘s Ochtend kwart voor zeven sta ik op, om dan met Hannah en Eleanor te ontbijten. Daarna zorg ik dat ze zich aankleden, hun tandenpoetsen en mag ik mijn creativiteit uiten op hun haar. Dan breng ik ze naar school, soms lopend, of soms gaan ze op hun step en mag ik er achteraan rennen, maar dan zijn we in elk geval wel op tijd;). Als ik weer ben thuisgekomen (nadat ik meestal eerst op de helft van de terugweg naar huis me bedenk dat ik hun stepjes ben vergeten mee terug te nemen en weer terugmoet) stort ik me op het huishouden en besteed ik ongeveer 2 uur aan het schoonmaken van het huis. Daarna heb ik een paar uurtjes vrij voordat ik de meisjes om 3 uur weer op moet halen. Ze kijken meestal eerst even televisie of spelen hun favoriete computerspel Animal Jam, maar na een halfuurtje is het aan mij altijd de fijne taak om mee te delen dat de televisie ook weer uit moet. Vervolgens gaan ze meestal spelen met lego of barbies of waar ze ook maar zin in hebben. Terwijl zij televisie kijken en spelen ga ik bezig met de was, maar vaak speel ik ook wel eventjes met ze mee. Rond half zes zorg ik dat het eten klaar is. Ik heb heel veel vrijheid in wat ik kook, ik mag eigenlijk altijd kiezen wat we gaan eten, dus dat is wel heel fijn. Daarna doen we soms nog een spelletje (Twister is favoriet) of help ik ze met hun huiswerk en gitaarles. Om 7 uur komt mijn gastvader thuis en zit voor mij m’n werkdag er weer op.

Dinsdag: Eigenlijk hetzelfde als maandag, behalve dat ik dan niet extra hoef schoon te maken, waardoor ik wat langer vrij heb overdag. Meestal ga ik dan naar de sportschool of probeer ik met iemand af te spreken om koffie te drinken.

Woensdag: Op woensdag pas ik net als de dagen ervoor weer op Hannah en Eleanor in de ochtend en na schooltijd. In de uren dat zij op school zitten ga ik naar het huis van Sophie (het meisje waar ik ook soms oppas) om hun huis schoon te maken. Daarna heb ik meestal nog een paar uurtjes over in het begin van de middag, waarin ik lekker kan relaxen.

Donderdag: Op donderdag doe ik eigenlijk ongeveer hetzelfde als de dagen ervoor, alleen ga pas ik dan op Sophie ipv Hannah en Eleanor. Ik zorg dat ik ‘s ochtend rond kwart over 7 bij hun ben en heb dan de ‘zware’ taak om haar uit bed te krijgen. Voordat ik begon met werken bij Sophie, had haar moeder me er aardig op voorbereid dat dat nog wel eens lastig kon zijn, Sophie houdt namelijk erg van haar bed. Ik was dus voorbereid op strijd, discussie, gevecht met een dekbedovertrek in de vroege ochtend, maar tot nu toe valt dat alles mee gelukkig! Eigenlijk komt ze er meestal wel binnen een paar minuten uit als ik kom en anders kan ik haar altijd nog verleiden door te beloven dat ze nog even televisie mag kijken als ze opschiet.

Nadat ik Sophie op school heb afgezet, loop ik door naar mijn schoonmaakadresje, waar ik een paar uur besteed aan het schoonmaken van hun huis. Nouja, delen van hun huis, want die mensen hebben echt een heel groot, maar ook supermooi huis!

Daarna heb ik niet superveel tijd meer over voordat ik Sophie ook weer ophaal en met haar speel en avondeet. Om 6 uur wordt ze opgehaald om naar Brownies te gaan, een soort scoutingclub voor meisjes en kan ik naar huis.


Vrijdag: Vrijdag is altijd een kort dagje, ‘s ochtends ga ik weer naar Sophie om haar klaar te maken voor school en haar daar ook te brengen en daarna maak ik weer 2 uur het huis schoon van mijn gastgezin. Dan is het meestal een uur of 12 en heb ik weekend!

Dat is dus zo’n beetje hoe mijn week als au pair eruitziet. Natuurlijk gaat het ook heel vaak anders, als het bijvoorbeeld vakantie is of wanneer een van mijn gastouders een dagje thuiswerkt. Wat ik heel leuk vind, is dat mijn week zo afwisselend is, geen dag is precies hetzelfde. Wel had ik me vorig jaar toen ik nadacht over een jaar als au pair, me niet echt voorgesteld zoveel tijd te besteden aan schoonmaken en de was doen, en ik doe dat denk ik ook wel iets meer dan gemiddelde au pair, maar dat komt vooral doordat ik die extra schoonmaakadresjes heb. Het is wel fijn om op deze manier wat extra’s te verdienen, en ik word er vast ook een superschoonmaakster van;)

Dit was een keertje een iets andere blog dan normaal, ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit te lezen! Sinds mijn vorige blog heb ik weer een hoop leuke dingen gedaan in mijn weekenden en daar zal ik proberen ook binnenkort nog een blog over te schrijven, want dat vind ik eigenlijk veel leuker;) Maar als ik dat er nu nog bij doe wordt het een beetje lang en ik moet eigenlijk gaan slapen, want morgen moet ik weer vroeg op om een hele dag op Hannah en Eleanor te passen, ze hebben namelijk vakantie! Geen gevaarlijke rolschaatsavonturen deze keer, we gaan veilig naar de film:)

Liefs,

Anne Marije

Reacties

Reacties

Rianda

Leuk om te lezen hoe een gewone werkweek er voor jou uitziet. Wat zal jouw studentenkamer er straks fris uitzien!

Marleen

Wat een handige dochter, en zo schoon. Heerlijk om te lezen. Gelukkig doe je ook nog andere dingen

Carline, Lisa en Jesse

We hopen dat je later ook weer bij ons komt oppassen!
Leuk dat je het naar je in hebt. En leuk om te weten wat je zoal doet in de week!
Hopelijk tot gauw ziens !

Carline, Lisa en Jesse

In hebt, moest: leuk dat je het naar je zin hebt! zijn

Opa

Zo, nu weten we tenminste dat je ook echt wat doet. (Grapje, want we weten natuurlijk al lang dat je altijd bezig bent.) Als ik het goed begrijp drijft heel Engeland zo'n beetje op jou. Goed voor de Engelsen om te weten dat Hollandse meisjes ook heel wat 'mans' zijn.
We hopen je gauw te zien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active