annemarije.reismee.nl

Over de helft inmiddels

Zoals beloofd, ook nog een blog met wat ik de afgelopen maand allemaal heb gedaan. Nog net in Engeland, want vanavond vertrek ik naar Nederland voor een weekje vakantie.

Vrijdag 11 maart was een bijzondere dag, toen was ik namelijk jarig! Voor de eerste keer in mijn leven dat ik niet in Nederland jarig was en ook de eerste keer zonder m’n ouders die me ‘s ochtends wakker zingen met een lekker ontbijtje. ‘s Ochtends en ‘s middags heb ik niet zoveel bijzonders gedaan, ik moest eerst nog werken en daarna heb ik een film gekeken. Het jarige gevoel kwam iets later op de middag, toen ik het met mijn gastfamilie heb gevierd met taart en verwend werd met zelfgemaakte kaarten en een cadeautjes: een bloemetje en geld om te besteden aan musicaltickets! ‘s Avonds ging ik naar Welwyn Garden City waar ik had afgesproken met mijn zus Joleen en haar vriend Tim die ik al in geen maanden had gezien en die een weekendje in London logeerden om mij weer te zien. Dat was echt heel gezellig en fijn en ook heel lekker, we aten bij het Italiaanse restaurant Prezzo. Op deze dag miste ik thuis wel iets meer dan normaal, maar het feit dat zij er waren hielp gelukkig een beetje.

De dag erna had ik met Joleen en Tim afgesproken in London en zijn we, nadat we een English Breakfast hadden gegeten in een Engelse pub, naar de Broadway Market gegaan. Dat was een markt met vooral heel veel eten, maar ook wel wat andere dingen die elke zaterdag te bezoeken is in een wijk in het oosten van London. Het was heel lekker weer en er hing een leuke sfeer, ik had een beetje het idee alsof ik op de vrijmarkt op Koningsdag liep. We picknickten in een park ernaast en daarna liepen we naar een andere markt, Spitalfields Market. Onderweg kwamen we ook nog langs een andere markt, Londonaren houden wel echt van markten geloof ik. Daarna zijn we nog naar de bioscoop geweest en uiteten geweest bij een leuk, en ook heel druk Turks restaurant.

Het was een echt verjaardagsweekend, want zondag 13 maart was Eleanor jarig, ze werd 6! Die dag heb ik vooral doorgebracht met mijn gastfamilie. De ouders van mijn gastvader kwamen op bezoek en na een pannenkoekenontbijt en het uitpakken van alle cadeautjes zijn we naar een soort landgoed van een organisatie geweest die zich inzet voor uitstervende katsoorten als ik het goed begreep. Je kon er in elk geval veel verschillende katachtige dieren bekijken.

Het weekend daarna ging ik een paar nachtjes logeren bij Julia in Bromsgrove. Zaterdag gingen we naar Liverpool, een stad meer in het noorden van Engeland. Deze stad staat vooral bekend om zijn voetbalclub en The Beatles, geen dingen waar ik meteen dolenthousiast van wordt, maar in het algemeen was het wel een mooie stad! Vooral de Liverpool Cathedral vond ik een erg mooi gebouw, heel erg groot. Toen we daar binnenliepen was er net een repetitie bezig voor The Passion die met Pasen zou worden opgevoerd, dus daar konden we ook nog een stukje van meekijken en luisteren. En verder had je nog het Albert Dock, een gedeelte met een meer industriële uitstraling. Daar hebben we een heerlijke Afternoon Tea op, in een hip restaurant (met een hele kunstzinnige, circusachtige inrichting) met uitzicht op de binnenhavens. Liverpool is ook zeker een aanrader voor shopliefhebbers, het centrum zat vol met leuke winkels.

Het weekend daarna was het weekend van Pasen en dat betekende een lekker lang weekend. Vrijdag ging ik er in m’n eentje op uit in London. Als eerste ging ik naar Primrose Hill, een park waar je een prachtig uitzicht hebt op London, daar wilde ik graag een keertje heen. En het was heerlijk weer, dus ik heb daar lekker lang in het zonnetje gezeten! Daarna heb ik nog een hoop andere dingen van London bezocht, waaronder de Tower Bridge, Regent’s Park en Southwark Cathedral. Op sommige plekken was ik al wel eens eerder geweest, maar dat vind ik juist zo leuk aan het feit dat ik hier voor een langere periode zit, je kan overal zovaak en zolang je wilt naartoe gaan. Af en toe vind ik het ook best lekker om ergens alleen heen te gaan, je kan doen waar je zin in hebt en zeker omdat je als au pair bij een gastgezin woont, is het wel fijn om af en toe wat tijd voor jezelf te hebben. Zaterdagochtend was het verjaardagsfeestje van Sophie, waar ik ook was uitgenodigd samen met ongeveer 40 andere kinderen en ouders, ze hadden een hele bioscoopzaal afgehuurd om de film Inside Out te kijken.

En dan vorig weekend, zaterdag ging ik weer naar London. Eerst heb ik ‘s middags koffie gedronken op Leicester Square met 2 andere Nederlandse au pairs, wat heel gezellig was. Daarna ging ik meer naar het oosten van London, waar ik had afgesproken met een au pair uit Welwyn, we hadden namelijk tickets voor het concert van The Vamps in de O2 arena die avond! Ik kende ze eigenlijk niet zo goed, maar die andere au pair was nogal fan en het leek mij ook wel leuk om mee te gaan. En dat was het ook! Sowieso een hele belevenis, om zo’n groot concert met duizenden gillende fans (vooral meisjes tussen 14 en 20) mee te maken.

Deze week van het hier Easterholidays, waardoor ik 2 dagen de hele dag op Hannah en Eleanor heb gepast. Dinsdag was het superlekker weer en hebben we een groot gedeelte van de dag in de tuin doorgebracht. Die dag heb ik vooral heel veel met ze gespeeld, gegeten in hun ‘restaurant’, hun zelfgemaakte toneelstuk/musical bekeken en meegedanst en tussen de middag een picknick gehouden in eigen tuin. Woensdag bleven we niet de hele dag thuis, toen nam ik ze mee met de bus naar Welwyn Garden City, waar we hebben geluncht en de film Zootropolis hebben gezien.

En nu dus bijna op naar Nederland, na 3 maanden in Engeland heb ik daar weer erg zin in! Even een weekje m’n familie en vriendinnen zien en gewoon thuis zijn waar ik zo hard kan zingen als ik wil;)

Tot snel!

Reacties

Reacties

Annabel

Hoevaak heb je vakantie?

Gr annabel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active