annemarije.reismee.nl

Matilda, Colour Run and lots more!

Hallo allemaal,

Daar ben ik eindelijk weer met een teken van leven, het is wel weer eens tijd om jullie een update te geven van wat ik de afgelopen weken allemaal heb gedaan dacht ik zo.

5-8 mei: Nederlands bezoek in London!

Mijn vriendin Marije kwam een weekendje langs om London te ontdekken. Op vrijdag was ik al vroeg klaar met werken dus konden we eind van de ochtend al op weg naar London. Ze was nog nooit in Engeland geweest dus hebben we op vrijdag langs een paar bekende hoogtepunten gelopen, London Eye, Buckingham Palace en de Big Ben. Het was superlekker weer (dat maakt alles nog veel mooier:) en daarom besloten we een broodje te halen en die in het St. James Park op te eten. Daarna liepen we naar Trafalquar Square waar ook het museum The National Gallery is. Hier was ik wel eens ingeweest, maar ik had nog nooit het bekendste schilderij gezien dat daar hangt, de zonnebloemen van Van Gogh. Die was ook echt niet heel makkelijk te vinden, we hebben lang lopen zoeken en ook een heleboel andere schilderijen gezien, maar uiteindelijk hadden we hem toch gevonden (op een best wel logische plek, dus geen idee waarom we hem niet konden vinden). Vrijdagavond was helemaal leuk, want we gingen naar de musical Matilda! Die kan ik echt aan iedereen aanraden, echt alles klopte gewoon aan die show. Goede muziek, mooi decor, veel grappige personages en een hele indrukwekkende kindercast. Zaterdag gingen we weer naar London en begonnen we de dag bij Primrose Hill, een park waar je uitkijkt over over heel London, een van mijn favoriete plekjes in de stad. Daarna gingen we meer naar het gedeelte bij de Thames, waar we over de Tower Bridge hebben gelopen en de Tower of London hebben aanschouwd. Als laatste zijn we nog even naar de peperdure Harrods geweest en aten we bij Bella Italia.

13-15 mei: Phantom of the Opera

Dit weekend was ik een weekendje alleen thuis, maar heel veel heb ik daar ook weer niet van gemerkt, want ik ben vooral veel weg geweest. Het hoogtepunt was toch zeker wel op zaterdagmiddag, toen ik de musical The Phantom of the Opera bezocht! Deze show wilde ik supergraag zien, dus had ik een paar weken van tevoren al geboekt zodat ik in elk geval Engeland niet zou verlaten zonder deze musical te zien. En ik snap nu wel waarom The Phantom al bijna 30 jaar onafgebroken draait, ik vond het echt indrukwekkend, vooral de muziek is heel mooi. Verder had ik dit weekend nog een paar keer afgesproken met andere au pairs, ik ben volgens mij wel 3 keer uiteten geweest in 2 dagen, was echt een vreetweekend, wel gezellig.

20-22 mei: London & Birmingham

Dit weekend had ik afgesproken om weer iets te doen met Julia. Uiteindelijk zijn we op zaterdag naar London geweest en op zondag naar Birmingham en heb ik daartussen bij Julia gelogeerd. In London zijn we onder andere naar een superschattig koekjeswinkeltje geweest, the Biscuiteers, die zo uit een film leek te komen. Ze hadden allemaal prachtig versierde koekjes en een heuse toren van macarons! In Birmingham hebben we een beetje gewinkeld, dat kan daar erg goed en aten we een Sunday Roast in een sfeervol restaurant naast de kanalen. Een Sunday Roast is een typisch Engelse maaltijd die men op zondagmiddag eet als hoofdmaaltijd van de dag. Het bestaat uit een stuk vlees, roasted potatoes, verschillende soorten groenten en een yorkshire pudding. Dit is geen toetje, zoals de naam misschien moet vermoeden, maar een soort combinatie van een een muffin, bladerdeeg en pannenkoek, beter kan ik het niet uitleggen haha.

28 mei-4 juni: Weekje Nederland

Geen spannende Engelandavonturen, want ik was weer een weekje in Nederland. Mijn gastvader ging samen met Hannah en Eleanor een weekje kamperen dus kon ik mooi even naar huis. Was wel weer fijn om even thuis te zijn:)

10-12 juni: Cambridge en Colour Run

Weer een weekendje met Julia, deze keer kwam ze bij mij logeren. Weeen druk, leuk programma. Vrijdagavond kwam ze aan in Welwyn Garden City en zijn we, nadat we lekker hadden gegeten bij een van mijn favo restaurants, naar de film Me before you geweest (waar we Eva, een au pair uit Welwyn Garden City, tegenkwamen die de stoel naast ons had, super toevallig!). Zaterdag gingen we naar Cambridge, dat is vanuit waar ik zit makkelijk te bereiken en daar was Julia nog nooit geweest. We hebben een hoop rondgelopen en ook nog een boottochtje gemaakt met een punterboot over de rivier Cam. Zo kregen we de mooiste plekjes te zien vanaf het water. Ik ben echt fan van Cambridge. Het is niet heel groot, maar wel heel oud en sfeervol, bijna een beetje mysterieus. Het moet echt fantastisch zijn om in zo’n legendarische universiteitsstad te studeren!

En dan zondag, dat was dus gisteren, was het tijd voor wat sportiefs, we hebben namelijk meegedaan aan de Colour Run! Het regende de hele ochtend, maar gelukkig stopte het net op tijd, zodat we om 16.00 droog aan de 5 kilometer begonnen. Na elke kilometer werden we begooid met gekleurd poeder, zodat we er aan het eind in elk geval zeer kleurrijk uitzagen! Het was ook echt grappig om daarna weer in London te lopen en met de metro te gaan, we waren waarschijnlijk wel wat bijzondere verschijningen en af en toe werden we dan ook een beetje raar aangekeken;) Zelfs na een lange douchebeurt, waar ook het water helemaal gekleurd werd, kwam ik er vanochtend achter dat m’n haar op een paar plekken nog steeds een beetje onnatuurlijk rood is, maar wel echt leuk om een keer gedaan te hebben!

Dit was zo’n beetje waar ik me de afgelopen weekenden mee bezig heb gehouden. Doordeweeks heb ik natuurlijk weer een hoop op de Hannah, Eleanor en ook Sophie gepast. Ik heb een aantal keer met Hannah en Eleanor wat gebakken, daar houden ze wel van en ik gelukkig ook:) Onder andere zogenaamde Flap Jacks, een havermoutreep die typisch Engels schijnt te zijn, maar die ik nog nooit had geproefd. Verder spreek ik af en toe af met andere au pairs en probeer ik een paar keer per week naar de sportschool te gaan of te hardlopen.

En nu zijn er niet eens zo veel weken meer over voordat ik naar huis ga, dus probeer ik er nog maar even van te genieten!

Liefs Anne Marije

Reacties

Reacties

Jopie den Besten

Succes met de laatste weken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active